اختلال نعوظ و انزال زودرس: دو لبه یک شمشیر

اختلال نعوظ و انزال زودرس: دو لبه یک شمشیر

بدون شک بزرگترین مشکلات آقایان در روابط زناشویی عبارتند از انزال زودرس (PE) و اختلال نعوظ (ED) اما شاید افراد زیادی از رابطه بین این دو مشکل آگاه نباشند. اگر شما هم مانند خیلی از مردان در طول رابطه نعوظ خود را از دست داده باشید، احتمالا خود را در یک سیکل نادرست قرار داده اید که در آن شما تلاش خواهید کرد تا با تمرکز بر رابطه جلوی از بین رفتن نعوظ را بگیرید، حال آنکه متاسفانه این تمرکز زیاد روی رابطه انزال را جلو خواهد انداخت. برای جلوگیری از این انزال سریع، شما تلاش خواهید کرد تا تحریک جنسی خود را کاهش دهید، که مجددا نعوظ شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در تمام مدتی که این فرآیند در مغز شما در حال انجام است، شما در مورد توان و کارایی خود در رابطه مضطرب خواهید بود. بنابراین در همه لحظات رابطه حضور نخواهید داشت و نمی‌توانید روی حس‌های لذت بخش لمس شدن توسط شریک جنسی‌تان تمرکز داشته باشید.
دو راهی معمول پیش روی شما انتخاب‌های رضایت بخشی را در مقابل شما قرار نداده است: انزال سریع یا از دست دادن نعوظ. به همین دلیل است که برخی افراد از رابطه زناشویی اجتناب می‌کنند زیرا از این هراس دارند که این رابطه منجر به ناامیدی و شرمندگی شود. اضطراب می‌تواند مشکلات زودانزالی و اختلال نعوظ را تشدید نماید، و بسیاری از زوج‌هایی که با این شلاق دو طرفه مواجه می‌شوند نمی‌دانند که کدام یک را انتخاب کنند.
شما ممکن است بخواهید تا با مهار اختلال نعوظ، اعتماد به نفس خود را در رابطه حفظ کنید و با کاهش اضطراب ناشی از اختلال نعوظ از انزال زودرس نیز جلوگیری نمایید.
روش‌های زیر ممکن است برای شما مفید باشد:

کاهش اضطراب با تمرینات تنفسی و حفظ آرامش
اضطراب خود را با ورزش منظم و انجام تمرینات مفید برای ذهن کاهش دهید. منابع وسیع اینترنتی و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به شما در انجام روزانه تمرینات تنفسی ساده کمک می‌کنند تا یاد بگیرید که متمرکز و آرام بمانید. آرام ماندن در طول رابطه به شما کمک می‌کند تا بتوانید روی لذت رابطه تمرکز کنید بجای اینکه درگیر نعوظ یا زودانزالی باشید.
تمرین از دست دادن و بدست آوردن نعوظ
یک تمرین مفید برای حل مشکل اختلال نعوظ این است که به کمک همسر خود ابتدا آلت را به حالت نعوظ درآورید و سپس اجازه دهید تا شل شود تا جایی که به شرایط ذهنی و تحریک خود در حالت نعوظ و شلی آلت عادت کنید. همچنین آشنایی شما و همسرتان با آلت خوابیده نیز میتواند بسیار مفید باشد و این که بدانید آلت خوابیده دشمن شما نیست و می‌تواند لذت زیادی را به شما و همسرتان بدهد.
استفاده از یک رینگ یا حلقه نعوظ
یک حلقه نعوظ یک استوانه پلاستیکی کشسان با مقطع گرد است که توسط مردان در انتهای آلت پوشیده می‌شود تا به حفظ نعوظ کمک کند. این حلقه ها بایستی در زمان محدودی از رابطه مورد استفاده قرار بگیرند و استفاده از آن‌ها در تمام طول رابطه توصیه نمیشود.
تمرینات مربوط به کف لگن
تمرینات کف لگن می‌توانند در کنترل انزال و نعوظ به شما کمک کنند. ماهیچه‌های کف لگن شما بین پاهای شما قرار گرفته اند. شما می‌توانید با تصور نگه داشتن باد یا ادرار این ماهیچه را فشرده نموده و رها کنید. شل و سفت کردن این ماهیچه‌ها به صورت سریع و ناگهانی و همچنین به صورت آرام با 10 ثانیه توقف در حالت فشرده و 4 ثانیه توقف در حال آزاد چند بار در روز می‌تواند انجام گردد. دقت داشته باشید که در هنگام این تمرین باسن، ران و ماهیچه های شکم نباید منقبض شوند و هنگام این تمرین نباید نفس خود را نگه دارید.
"تکنیک شروع و توقف" برای کنترل زودانزالی
یک تمرین مفید برای کنترل زودانزالی شروع و توقف برانگیختگی است که به کمک آن می‌توانید فرآیند تحریک و انگیزش خود را بهتر بشناسید و نقطه پیش از انزال خود را تشخیص دهید. با تمرین زیاد شما در کنترل انگیزش و انزال خود بسیار مطمئن تر خواهید بود.
تحریک همسر
اگر پیش از دخول تحریک خانم‌ها تا حد نزدیک به اورگاسم انجام گردد، انزال سریع پس از دخول ممکن است چندان مشکل جدی ای برای رابطه زناشویی زوجین ایجاد نکند.
صحبت کردن
تلاش کنید تا پیش از رابطه زناشویی درباره آن با همسر خود صحبت کنید. زوج‌های بسیاری از تاثیر این مکالمه شگفت زده شده اند. اگر فکر می‌کنید در این مورد نیاز به کمک بیشتری دارید، می‌توانید از مشاوره های زناشویی و جنسی استفاده کنید.
درمان دارویی برای اختلال نعوظ
درمان‌های دارویی مانند ویاگرا یا سیالیس ممکن است به درمان اختلال نعوظ شما کمک کند. این داروها را با تجویز و تحت نظر پزشک معالج مصرف کنید تا عوارض دارویی آن‌ها گریبانگیر شما نگردد.
درمان های دارویی برای زودانزالی
درمان های دارویی برای زودانزالی، مانند پریلیجس (داپوکستین ) با افزایش سروتونین روی عملکردهای شیمیایی اثر گذاشته و ممکن است زمان انزال شما را تا دو برابر افزایش دهد. مصرف این داروها نیز باید با تجویز و تحت نظر پزشک انجام گیرد تا مشکلاتی برای مصرف کننده ایجاد نگردد.
استفاده از ژل‌های آمیزشی و اسپری‌های تاخیری
محصولات زیادی در فروشگاه‌های تخصصی محصولات زناشویی مانند دیجی کاندوم برای حل سریع مشکل شما وجود دارد که با جستجوی کلید واژگان "نعوظ" و "تاخیری" می‌توانید آن‌ها را یافته و برای حل مشکل نعوظ و زودانزالی تهیه کنید.

به خاطر داشته باشید که دخول همه رابطه نیست و تنها یکی از فعالیت های مربوط به رابطه زناشویی است و اغلب افراد از سایر روش‌های تحریک نیز لذت فراوانی می‌برند. اختلالات جنسی به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد گردد. این دلایل ممکن است فیزیکی و/یا فیزیولوژیکی باشد و برای کشف دلایل آن نیاز به مراجعه به پزشک وجود داشته باشد.

نظرات بازدیدکنندگان

  1. رضا فرزندی

    سلام. یکی دو ساله به سایتتون سر میزنم اما هیچ مقاله جدیدی نذاشتید. خوب اگه وقت ندارید چرا وبلاگ واسه سایتتون گذاشتید؟ لطفا از این مقالات خوب بازم بذارید. ممنونم

  2. علی احمدی

    مطلب خیلی خوبی بود ولی متاسفانه با خوندن کلی از این مقالات خوب هنوز نتونستم مشکل زودانزالیم رو حل کنم.